Tiedätkö, miltä tuntuu nauraa ja laulaa samaan aikaan?

Sen mekin haluamme kokea! Siksi etsimme uutta eläkkeensaajalaulua, joka saa pään nyökkäilemään, jalan napsuttamaan tahtia ja lanteet keinumaan – kuin silloin nuorempana. On aika pistää kaikki luovuus peliin ja taidot testiin: luo laulu, joka ravistelee mieltä, saa vartalon liikkeelle ja pyllynkin heilumaan.

Iloinen hulluttelu on sallittua ja suotavaa: kirjoita sanoitus, laadi sävellys, joka saa hymyn nousemaan korviin ja naurunrypyt silmien pieliin.

Laulu saa olla eläkkeellä elämisen ylistys ja kuvata tämän päivän eläkkeensaajan kokemuksia eläkkeelle siirtymisestä.

Nosta esiin asioita, jotka vasta eläkkeellä oleva voi tietää – treffailusta, leppoisista kahvihetkistä, kiireettömistä aamuista, lastenlasten kanssa peuhaamisesta, pää kolmantena jalkana juoksemisesta harrastusten ja luottamustehtävien välillä – elämä on täynnä mahdollisuuksia!

Emme pistä pahaksemme sitäkään, jos laulu olisi oikea korvamato, joka tempaisee mukaansa jopa sen keski-ikäisen kaverinkin, joka yleensä laulaa vain yksinään autossa.

Odotamme innolla sanoituksianne ja sävellyksiänne!

Kilpailun tuomaristo

Suomen Työväen Musiikkiliiton toiminnanjohtaja Sanna-Mari Holma, musiikkituottaja ja musiikin sekakäyttäjä Timo ”Tipi” Tuovinen, kisällilaulujen taitaja Markku J. Jääskeläinen ja Eläkkeensaajien Keskusliiton järjestöjohtaja Petra Toivonen.

Osallistuminen

Uusi Eläkkeensaajalaulu -kilpailun palkintosumma on yhteensä 3 000 euroa. Tuomaristo päättää, miten summa jakautuu. Tuomaristo voi myös myöntää erityismainintoja. Voittajakappaleesta tehdään video, joka julkaistaan kilpailun jälkeen Eläkkeensaajien kotisivuilla ja sosiaalisen media kanavissa.

Kilpailuaika päättyy 1.4.2024. Kaiken materiaalin tulee olla perillä määräaikaan mennessä.

Kilpailukutsu ja kilpailun säännöt

www.ekl.fi/toiminta/uusi-elakkeensaajalaulu