Tiedotteet 2019

PDF-tiedostoEKL Tiedote 15.2.2019 Eläkkeensaajalle tukea sosiaaliturvan palveluita hakiessa (101 kB)
Järjestöjen sosiaaliturvaopas on jälleen päivitetty. Ikääntyneiden avun ja tuen tarpeeseen tulee vastata herkästi, jotta he saavat tarvitsemansa palvelut ja avun oikea-aikaisesti ja yksilöllisen tarpeen mukaisesti. Sosiaaliturvaopas on yksi apuväline, josta saa tietoa palveluja tarvitessaan ja niitä hakiessa.
PDF-tiedostoEKL Tiedote 24.1.2019 Raha verottajalle kyllä kelpaa - tasapuolisesta palvelusta viis (146 kB)
Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry paheksuu Verohallinnon linjausta, jonka mukaan se ei keväällä 2019 aio enää lähettää kansalaisille veroilmoituksen palautuskuorta eikä palautettavaa lomaketta. Asia hankaloittaa todella monen, etenkin ikääntyneen, kansalaisen elämää.
PDF-tiedostoEKL Tiedote 14.1.2019 Asiakasmaksulaki (150 kB)
Terveyskeskusmaksujen ”välikatto” on säilytettävä uudessa asiakasmaksulaissa Välikaton poistamisella olisi katastrofaalisia seurauksia pienituloisille kansalaisille, jotka käyttävät paljon terveyskeskuspalveluita.
PDF-tiedostoEKL Tiedote 10.1.2019 EKL:n tavoitteita eduskuntavaalikaudelle 2019-2023 (198 kB)
Pienituloisten ja ikääntyneiden ääni täytyy kuulua yhteiskunnassamme nykyistä voimakkaammin ja heidän asemansa kohentaminen on otettava poliittisen päätöksenteon keskiöön välittömästi.
PDF-tiedostoEKL:n tavoitteita eduskuntavaalikaudelle 2019–2013 -asiakirja (160 kB)